onsdag 12 juli 2017

DOM DÄR TVÄRKASTEN

Livet är bra på att göra kast..tvärkast

Det där oförberedda..som vädret ungefär
Fast när jag tänker efter
Är ju HELA livet en massa tvärkast,som stannar av tiden för ett kort ögonblick
men som när det händer... känns som en evighet
Just då..när man befinner sig mitt i tvärkastet.. som inte går att förändra
inte tar sig ur/ifrån... göra OGJORT
DÅ hinner man tänka igenom en hel evighet
på det som hänt..fram till tvärkastet och konsekvenserna av det

Så var det för mig
Men nu..när jag börjar ta mig ur nackens "fångenskap"
Kan jag åter igen känna ...en ödmjukhetens tacksamhet
över min kropps förmåga att ta sig igenom påfrestningarna
I det tvära kast som jag med egen förskyllan försatte mig i
Men ibland måste man bara testa sina gränser
Dom som man inte än vet HUR långt dom sträcker sig..hur man utvecklats

Därför måste man lite då och då utmana sig själv
OCH ta reda på VAR man står ..
vart gränsen går..om den har förflyttat sig liiite längre ut/bort
Och för att få reda på det..
måste man ibland utsätta sig för det man inte VET

Så är jag åxå en obotlig optimist,som tror på det där med mirakel och underverk


Men ibland kan man bli/vara lite övermodigt kaxig
Och ta i en aningens FÖR mycket..som jag gjorde denna gång
under påverkan av livsruset
Det är/blir åxå en lärdom..som man förhoppningsvis kommer ihåg
NÄSTA gång man ger sig i kast med det där tvärkastet


Härifrån en mulen skog önskar vi er alla en inspirerande,frii och härlig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar