måndag 10 juli 2017

UTAN KRÅNGELoch SÅ LITE TILL




Har äntligen fått pli på min dator
För när yngsta dottern och hennes fästman var här .. blev min dator ompysslad
Så nu är den tillfreds och gör det jag vill UTAN krångel
Då jag i mångt och mycket är lite beroende av den FÖRUTOM bloggnöjet förstås
Känns det fint nu när nätverket fungerar igen..

Med sig hade dom Izzi..den så gracila och kloka katten

För några dagar sedan kom två tranor flygandes i riktningen mot oss

Mig och hundarna

Men då dom fick syn på oss.. girade dom undan
Vände och flög i motsatt riktning..DIT vi tassade efter för att fota dom


där och när dom landande på åkern ..där de vita höbalarna ligger

Och så har jag firat min äldsta dotters födelsedag
En dag som oftast ställer upp och bjuder på SOL och värme
så och i år
Det är lite som en "släktträff"..ett tillfälle för oss alla att samlas
Då tiden pinnar på så fort ..är det viktigt med dessa möten

Så för första gången sen flytten hit till Grannäs..
kunde jag inte vara med på Grannäsdagen..som inföll samma dag som dotterns firande
Och då jag var borta från födelsedagen i fjol..då åxå Grannäsdagen var
ville jag inte missa den i år.
Man kan ju inte få allt här i världen ..ibland hamnar olika saker på kollisionskurs
Vilket innebär att man måste prioritera,välja och välja bort
Inte alltid kul..men en nödvändighet


Härifrån en regnig skog önskar jag er alla en GOTT avslut på Måndagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar