söndag 16 juli 2017

HALV SJU

"Nu går skam på torra land"..för jag vaknade INTE förrän HALV SJU i morse
Trodde inte mina ögon när jag såg på klockan.. VAD den var

Morgonen.. den som så otåligt väntar på mig och brukar väcka mig någon gång mellan 4-5 OM
inte hundarna eller katterna hunnit före
Den tiden då morgonen oftast är tyst och lugn
Innan vädret har hunnit hetsa upp sig.. genom att dra igång vindarna

Dom som redan var igång när jag klev ut genom dörren i morse

i sällskap med solen

och ljusa spretiga moln som var utslängda lite här och var
och en känsla i luften och med en doft som skvallrade om
att regnet nog tänker ta sig en titt förbi oss idag

Och igår fick jag slå följe med Siv och Kjell till Nordsjö,som ligger någon mil bortanför oss
Där dom har Loppis & Antik
Hittade jag något då..

joo en solstol..av trä och markisväv och mycket skön
Förutom att den och så tilltalar alla mina andra olika sinnen
50 kr gav jag för den..och så köpte jag en linneduk för 40 kr
Försöker att köpa BARA det jag behöver..det som är användbart
Som nu stolen... som ger mig lusten och viljan att vila i
Eller som duken..som ger mig inspiration och väcker upp min skaparlust
DE NI är att få mycket för pengarna på alla plan

(dom vita fläckarna är insekterna som har sin dansuppvisning vid ån)
Härifrån skogen önskar vi er alla en LYCKOSAM och INSPIRERANDE Söndag


som naturen är för mig..får mig att känna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar