lördag 29 juli 2017

DET HÄR HAR HÄNT

Så här var det..
i förrgår var jag hem till Sonja..för att hämta jordgubbarna som jag beställt
Då blev det tal om en bil..en Volvo kombi som hennes son skulle sälja
Den bil som Doren kört och som hans äldsta son fixat till..som är DUKTIG på det

Så jag blev eld och lågor och skyndande mig hem
för att ringa min yngsta dotter och hennes fästman.. som letade en bil
Det är en fin bil och då man känner säljaren och VEM som kört den
Känner man en större tillit än om man skulle köpa den av en okänd
Ibland är /blir allt som ett flow..alla bara flyter på ..alla bitar passar in
För på Fredag skulle jag ju in till stan för att fira min systerson
Vilket ju passade förträffligt att Jonas då kunde åka med hit
För att själv se på bilen OCH han blev "biltagen"..kan man säga och slog till direkt
Så NU är dom stolta bilägare
Innan jag åkte till stan tog jag en tur med hundarna..hörde jag ett traktorljud

Det var den här traktorn som slagit ut gräset på den stora lägdan

OCH nog blev det allt BRA FINT efter traktorns jobb och så ser jag ju bättre
när dom vilda tar vägen förbi över "läggdan" in mot skogen

Som jag berättade om så var jag ju på födelsedagsfirande igår
Och förutom att gratta sondottern..så var hans syster och hennes man från Amerika där
Och deras telningar..de två 4 månaders killarna
Som naturligtvis tog en stor del av vår uppmärksamhet

Här pappa i matar-tagen..det märks ju att han har vanan inne
Med sig hade dom också sin charmiga hund

För övrigt har det regnat här..men nu är det uppehåll VILKET KÄNNS för nu är vampyrerna åter i farten
och när vi tog skogsturen

skrämde vi ett iväg ett djur vid ån..som rev upp lera/jord under sig

Och Sobella har hittat sin trygga plats..där hon får vara ifred för retstickan Quivntuss

Och ER ALLA önskar jag härifrån skogen en ljuvlig Lördag med ett välvilligt flow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar