söndag 30 juli 2017

LJUDEN i TYSTNADENS SKOG

Morgonen som är här..

är/var dimmig och upplevelserik REDAN i den tidiga timman
Då skvallerbyttan Biggles väckte mig ..INNAN kroppen var villig att kliva upp från sängen
MEN nyfiken som man är ville jag se efter vad det var han skällde på
Då hörde jag det här
Så jag in efter kameran för att om möjligt få syn på inkräktaren i skogen
det som rådjuret inte gillade

VEM får jag då se komma från skogsvägen och ut på storvägen,OM inte den svarta pantern Quvintuss
Då rasslade det till uppe på huvudkontoret..och sömnen lämnade mig snabbt
och med leendets fantasi i rörelse blev jag pigg NÄR jag hörde och såg scenariot framför mig
Med rådjuret och Quvintuss i blickpunkten


Strax efter dök de flitiga bärplockarna upp,som svängde in efter skogsvägen
I jakten på de åtråvärda hjortronen
Och i den tysta morgonen kunde jag höra motorljudet lääänge då dom körde långt in och efter skogsvägarna
Kan inte annat än känna beundran inför deras idoghet.. i letande efter bären
från tidig morgon till sent om kvällen är dom igång ...att dom bara orkar

Härifrån skogen önskar jag er alla en skön och sinnesmjuk Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar