fredag 14 juli 2017

TID i BEFRÄMJANDE


Sigge blev tre år för några dagar sedan..jag som trodde han blev TVÅ
Så ni ser ju vad tiden har för betydelse för mig
Sen flytten hit till skogen lever jag mer i NUET
Men då och då stannar tiden till och påkallar mig sin uppmärksamhet
Som till exempel när någon fyller år
Och då kan jag tänka Oooops vad tiden går..för den känns som igår

tjii får tiden

Såg en snutt från ett TV-program,som jag råkade se där "invandrare"/nyinflyttade tror jag det var.
Fick lära sig Om Svenskar ..HUR viktig TIDEN ÄR för dom/oss
Att komma i tid... passa tider

(Något som jag numer NÄSTAN aldrig behöver tänka på)

Har liksom tidigare inte tänkt på det utifrån andras sätt att se på det
Olika andra kulturer som inte lever under den tidpresspassningen
Hur det kan uppfattas för dom

Har ju läst och sett det från det motsatta hållet ..
utifrån vår synvinkel
Hur andra länders ser på tidens viktighet eller mer oviktighet i livet
Att komma i tid och så..

Det är befrämjande att se på saken ur ett annat perspektiv
och
Med ett förstoringsglas i hand (som min mamma ofta gjorde)
För att få till ett större,klarare och tydligare synfält

Härifrån en skog där himmelen åter igen är grå
Önskar jag er alla en ljus och tidsbefriande om inte dag så i vart fall helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar