måndag 11 april 2011

EN FÄRGRIK MORGONDAG I FÄRDERNAS FOTSPÅR


Vilken guldgruva jag har hittat åt
I böcker & i de talande ordet
Dikten jag lagt in, i min diktblogg
Tillsammans med ett kort, på min 93 åriga mor
Hittade jag i boken "Tre århundradens bygd" skriven av
"Karlsbäcksbygdens utvecklingsgrupper

Ett vet jag då säkert
Och det är att den forntidsresa, som jag skall företa mig
Kommer att göra min morgondag väldigt FÄRG-RIK
Och ge mig mycket glitterstoft,att plocka fram
När jag skall berätta för mina barnbarn om tiden som gått förbi

Nu skall ni få "lyss" till några vältaliga ord
skrivna av författinnan Christina Grafström
Hämtat ur boken "I spåren efter Finn Pål"
Böcker jag fått låna av Sune,som är ett levande lexion
Och en berättare,som har mycket att lära oss
Om HUR & på vilket sätt dom tänkte förr
I den tidens anda

"Drömmen om att förverkliga oss själva
Ligger i tiden
Förr kunde man inte tänka så
DET VAR LIVET I SIG ,SOM STOD FÖR FÖRVERKLIGANDET"

Önskar er Alla em Färg-Rik dag

2 kommentarer:

  1. Gammalmodig har med MOD att göra!!
    I morgon ska jag besöka en storlagård med 250 mjölkkor. Det du! Spännande!

    Ha en finfin vecka.

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Hmmm..MOD..gillar jag
    Hälsa kossorna från mig :0) en intressant dag du får idag oxå..Kram

    SvaraRadera