fredag 15 april 2011

TRANOR TOFFSVIPOR & GÄSS HAR ANLÄNT & SÅ TULPANER TILL MIG



Dagen som nu är här ,sjuder av liv
Det porlar,forsar och dånar från bäcken ,som fylls på med smältvatten
på sin väg ner från berget till "modersbäcken
Jag stod alldeles stilla ,och lyssnade till alla vårljuden
Och insöp kraftenergin
Innan jag med hundarna i sällskap, drog vidare hem, på skare och skogsväg

Dagen igår, bjöd på tranor,toffsvipor & gäss
Thaimat,som jag åt för mycket av
För att den var såååå GOD
Christina bjöd ,liksom på den VÅR och påskgula tulpanbukett

Som oxå förärades mig igår ..bara för ATT

Har INTE bestämt mig ÄN
Vad jag skall göra med dagen som nu är ..här
Har lite olika alternativ som lockar
Ett mer krävande ..INTE särskilt lockande,men pockande
Tror jag spar det till senare idag DAMMSUGARRACET

Det är ju påsk till veckan
Harreligen vad tiden pinnar på

Önskar er alla en följsam & energiladdande dag

3 kommentarer:

  1. Har du inte hört Storspoven ännu?

    Jag har en lika fin/ful påskkärring som du!

    Önskar dig den ljuvligaste helg! Vi tar sats denna helg så att man är laddad innan påsken!?

    Kraaam

    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. :0) hög-tiderna som komma och gå..skulle lätt slinka förbi mig..utan att jag såg..upp..om det inte vore för barn-barnen För de enda gånger ledigheten står upptagen på deras agenda-är då Och då.. fylls tankerummet,OM att kunna snika åt mig en stund eller två ,för att få rå/hålla om dom Och snacka..leka lite o
    Fast jag vet..varför den firas påsken Å-TANKEN/MINNELSEN med den
    Så tror jag inte att han som skall ha/få den..vår åtanke Hyser något större agg till den som skippar påskens traditioner..som har blivit som julens, lite mer ett extra pålägg föör handeln Önskar dig oxå en ljuvligheternasuppladdnings helg :0) Kram

    SvaraRadera
  3. Näää..dens toner har ungått mitt högra öra..men jag väntar..troget ..idel öra & öga ,på storspovens när-varo & ödesmättade tonarter

    SvaraRadera