söndag 17 april 2011

EN MORGONPROMENAD I GRANNÄS VACKRA NATUR FÖLJANDES VATTNETS LIVSKRAFT MED SOLEN & HUNDAR I SÄLLSKAP

Viken härlig söndagsmorgon..något småkylig
Men så sprudlande och sjudande av liv

Vattnets flöde & väg, genom & förbi alla hinder
Facinerar mig & väcker mina slumrande tankar till liv
Dom får mig att tänka på LIVSKRAFT

För vad än vattnet möter Stöter på Så hittar de ALLTID sin väg
Igenom svårigheterna

Livskraften driver på....framåt
Precis, som för oss människor,djur & växter

Vi har njutit hundarna och jag av denna morgontur
Fast det vi njutit av,har nog varit lite olika
För dofterna var många och spåren färska och skare är det
på snön som ligger kvar..


Se så skickligt vattnet banar sin väg & manövrerar sin kraft
genom kanalerna,som det "brutit" fram
Mejslande så snyggt ut, kanterna på isrännan
Till de vackraste konstverk




Jag är fulladdad med vatten och solenergi
Önskar er alla en lika FULLLADDAD & KRAFTFULL DAG

2 kommentarer:

  1. Fantastisk energivandring! Fina bilder. Vad gör du av all energi?
    Kraaam

    Ingemar

    SvaraRadera
  2. :0) Det förtäljer inte "historien"
    Men ett kan jag då säkert säga dig och det är ,att den läggs inte allt för ofta på städningen Inte heller på "någon make over ..Jag kör med återvinningsprincipen..det gäller att tänka energisparvänligt ..oxå på sin egen inre miljö :0) Tack för det där med fina bilder Kram

    SvaraRadera