torsdag 7 april 2011

MUSIKSTIMULANS FÖR HÄSTARNA & MIG

HÅLLER på att FÖRSÖKA städa
Ibland måste avsaknaden av den inspirationen
få lite hjälp på traven
Då sätter jag på musik... HÖGT
Och brukar då öppna fönstret på glänt
För att oxå hästarna skall få lite av variationens tonarter


Aftikansk trummusik verkar dom gilla
Oxå Andernas, en indiansk grupp
Kanske får de samma behov som jag att röra på sig till musiken
MEN när jag satte på filmmusiken till BLUE

Verkade dom inte gilla den, utan började otåligt röra på sig
i ett annat rörelsemönster..eller det är kanske BARA vad jag tror
Då bytte jag och satte på Johan Hjerts musik
Då stannade dom och lyssnade


Det är intressant att studera dom
och håller mig ifrån dammsugaren ett tag till
Är nu på övervåningen..är nästan klar nere
Men det tar sin tid..när lusten ligger på, åt ett annat håll
Att få gå ut till regnet,som jag gillar ..mellan varven
Nu skall jag byta till lite rocken roll
För att se, om mina fötter ges ett nytt rörelsemönster
MOT dammsugaren till
Och vad hästarna tycker om den musiken idag
Dom har ju oxå OLIKA humörsdagar
Tur har jag, som bor som jag gör,så jag kan spela musik
HUR högt jag vill och NÄR jag vill
Vilken tid det än är på dygnet

Vill oxå passa på att önska er alla
en TREVLIG & Inspirationsrik HELG
För i morgon pyser jag in till stan
Rattandes min lilla alerta polo,för att träffa barn-barn

2 kommentarer:

  1. Visst är det fantastiskt att studera djur?.. in natura!
    Har du bytt bil?
    Jag skall ocksåbeöka storstan denna helg: träffa min son, hans fru och barnet påväg!
    Vi kanske ses? Om du ser någon som vinkar glatt i vimlet på Rådhustorget, så är det jag

    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. God morgon Då vinkar jag tillbaka och ropar "Hej du gubbe från uppförsbacken" Näää det säger jag inte :0)Känner väl igen på toppluvan om inte annat Trevligt lär du få i stan med din son-hustru-barnbarn ,automatiskt får man en ny energikick när man träffar dom Så jag får väl önska dig istället en GOD & LYCKOSAM färd Mmm har kvar samma lilla goding till bil :0) har tagit ett snack med den om Att idag måste den ställa upp ,lojalt på mig.Ta vara på dig i den stora staden Kram

    SvaraRadera