måndag 4 april 2011

EN STÖRTDYKNING NER I MINNENAS SKAFFERI

Vad roligt det är ATT minnas
Och att göra det tillsammans med andra
Som var med.. när minnena blev till

NI vet på den gamla goda tiden
Nu förstår jag varför det heter så

I alla fall.. här bjuder jag er PÅ ..ett av mina minnen

Det skulle bli skolsimtävling, mellan olika skolor och klasser
Men i våran klass var det för få som ville delta
Då det fattades EN simmare..fick vi inte vara med
Inte heller jag ville
Simma kunde jag ..men inte dyka

Men efter en lång och enträgen övertalning
Att ställa upp för klassens bästa
Ni vet det där med EN för alla ALLA för en
Och med en liten snabb förhandsvisning..uppe på torra land
HUR dykningen skulle gå till
Fick pliktkänslan övertaget och jag sa JA
Någon baddräkt hade jag inte
Så jag fick låna en.. EN RÖD alldeles FÖR STOR bomulsbadräkt

Badhuset var proppfullt med andra elever och lärare
Som satt på åskådarbänkarna
Så blev det då min tur
Intog dykningens position
och DÖK i
Trodde aldrig att jag skulle komma mig upp till ytan igen
Och det som hände sen.. fick mig att önska att jag aldrig hade gjort det
För baddräkten.. som ju var för STOR..redan från början
och dessutom av bomull
Växte och blev ÄN större och blåste upp sig i vattnet
inför alla åskådare
Jag var ju kanske 13 år och min kropp var ju stadd i förvandling
Och inte redo för blickar av detta slaget
Kanske var det inte alla som såg
Men för mig, var det en pinlig katastrof
Mina klasskamrater tröstade mig
Och tyckte att jag gjort det bra

Och nu ..så här långt efteråt när jag kan skratta åt fadäsen
och se hela scenariot framför mig igen
TYCKER åxå jag det
Glömmer gör jag då aldrig.. min simtävlingsdebut

Önskar er alla en katastrof-fri dag

2 kommentarer:

  1. Håller med dina klasskamrater att du var duktig! Men oj vad pinsamt det kändes för dig, förstår exakt hur jobbigt det var! Din berättelse liknar vad hände mig när jag var fick låna ett par jätteskidor till en skidtävling, gick i fjärde klass då.
    Tack att du delar..
    Ha en superfin dag och vecka
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. TACK själv :0)Det är ju tur att det kommer en tid när man kan plocka fram det och skratta åt minnet Som då När det gav sig ,mer gav en känsla av att vilja försvinna..lååångt bort
    Hoppas din vecka tart VÄL hand om dig Kram

    SvaraRadera