onsdag 13 april 2011

VATTENBRIST & GODA KAKOR I TREVLIGT SÄLLSKAP BJÖDS VI PÅ I KARLSBÄCKS SKOLA


Igår kom grannen Aina,som bor lite längre bort i byn
Och hämtade upp oss qvinnfolk,till en träff
i den närbelägna byn Karlsbäck

Innan jag satte mig i bilen
Hade jag hunnit med att springa runt


Som en yr och kacklande höna..letandes
Först efter kläder,som skulle passa
jag ville ju se lite mer hyffsad ut, än vanligtvis
Sen var det kammens tur
vilket säger en del om ,hur ofta jag använder den :0)
SEN blev det börsens tur ,som jag gömt,oxå för mig själv
På en säker och väl gömd plats
Den fick jag skippa,när jag fick syn på bilen ,rattad av Aina
Som stod utanför och väntade på mig

Allt detta virrande fick mig att inse
ATT det är lååångt mellan gångerna,som jag rör mig
i okända..ännu inte kända miljöer
För det är bara då det här virrandet uppstår

Då kommer det gamla mönstret fram,som jag jämt tror mig om
Att ha blivit av med för gott,i min fria värld

Fick låna av Siv ,till det jag behövde penningen till

Så kom vi då fram och IN till ett dukat bord
Där jag fick mig till livs, nya bekantskaper
Nya ansikten att lära känna... känna igen TREVLIGT
En röst,tillhördande Johan Holmgren,som pratade på ett pedagogiskt
och mycket engagerat sätt om världens vatten
Den brist som kommer att råda om några år
Den brist som råder redan nu i delar av vår värld
Plus mycket annat,som han förmedlade,på sitt naturliga & öppna sätt
Vi avslutade träffen med ett fantastiskt fat FYLLT


Med HEMBAKADE kakor & bullar
Tillverkade av Olgas skickliga händer
Dom var så goda att jag norpade åt mig två av samma kaksort
Och inte den minsta känsla av skam, över mitt tilltag dök upp
Och jag brydde mig heller inte om att leta åt den


Det var en givande dag på många sätt
Lärdomarna som gavs mig
Både om det jag fick lyssna till
Och om mig själv..och mitt virrande

Önskar er ALLA en
rogivande & sinnesmjuk dag

4 kommentarer:

  1. Är bilden på din nya bil?
    Jag blev bjuden på kakfrossa förra helgen..... och i måndags fick jag en inbjudan till viktväktarna, men tackade nej till båda. Jag gillar ju bara bondkakor.

    Ha en finfin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. :0) Mmmm dom är smakrikast
    Skulle inte vara så dumt att vara ägarinna till en sådan bil..fast å andra sidan,med dagens bensinpriser och mitt praktiska,något sölaktiga lastbehov,skulle nog inte plattsa i den där bilen Men kanske när jag blir 95...
    Allt GOTT & VÄL önskar jag dig, i din dag Kram

    SvaraRadera
  3. Hej.. Tänker på dig "som en yr och kacklande höna.." och skrattar här i min fåtölj..
    Så roligt du skrev! Leve bullar och kakor, speciellt de hemmagjorda..
    Ha en fin dag idag med!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Önskar dig oxå Raya en strålande underbart härlig helg Men då jag kikat in på din blogg VET jag ju redan att du får..JUST en sån helg KRAM

    SvaraRadera