måndag 18 april 2011

MILLIONERS MILLIONER & SÅ NÅGRA MILLIONER TILL

Vad kan man säga...inget vettigt i alla fall
Inte just DÅ när det händer
För då regriderar man
Ner till den vokabulär

Som ingen bör vara i närheten av ,när det låter om en
Man gnölar och bölar och går an..mer ett ilskans bölande
ÖVER sin egen korttänkthet

Jag visste ju om det...men tänkte inte på det
Då sträckan upp till ladugården var så kort
Iddes inte hjärnan
Som var i glädjeyra över vad morgondagen skulle bära med sig..
leta åt någon tanke

Då händer det
DET SOM INTE får hända
Det rostiga staget på min bils baklucka
Hoppar ur sitt fäste och bakluckan far ner NER på däcken
med en smäll
När jag kliver ut och får se förödelsen
TÄNKER jag .att DETTA ÄR INTE sant
DET FÅR BARA INTE VARA sant

Millioners trillioner ligger det söndertrasade bilglaset där
ÖVERALLT
Min vana trogen tänker jag först praktiskt
HUR jag nu skall gå tillväga ,för att lösa det uppkommna problemet
Och skjuter bort dom känslor som allt intensivare tränger sig på
Men så brister det...
Och jag far ut i en lång klagoharang
Det var fakltiskt skönt..
Sen var det att börja med glaset ..
så djuren inte skulle behöva göra illa sig på det

Då kommer räddarna i nöden
Kjell som hjälpt mig tidigare ,med däckbytet
Och Siv STORT VARMT TACK till er

Dom hjälpte mig att få på plasten ,på bilens bakruta
För till stan skall jag bara..
har ju glatt mig åt att få träffa barnbarnen
Omöjligheter är ju till för att tänka ut möjligheterna åt

Tack oxå du som gav mig så många sympatiska empatier

Man behöver vänner och sånt
när dagen kommer med det man inte önskat sig
NU behöver jag ta en låång skogspromenad
För att skaka av mig de inträffade..
som ju ändå inte går att göra ogjort

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att du hittar en ruta på en skrotis till en rimlig kostnad.......... Du är BRA på att gör möjligheter där det ser mörkt ut!

    Kraaam!

    /Ingemar

    SvaraRadera
  2. TACK det hopas oxå jag´..Möjligheterna ,dom har jag fått lite träning på med åren , att luska ut och få lite kläm på :0) Kraam

    SvaraRadera