lördag 9 april 2011

HELGDRESSAD


Turen t/r Umeå, gick utan macklemang
"lillbilen" skötte sig alldeles utmärkt

TIDEN, när man åker in över dagen,bara rusar iväg
Men det är OTROLIGT ändå, vad man hinner med
Fast tiden ligger på, och flåsar en i nacken
Att träffa barn-barnen ger en inre,glädjevärmekänsla
Som jag bir på lääääänge

Blåsten som är här på besök,är på dåligt humör
vindarna är isigt kalla
Och höet som jag lägger ut,blåser iväg för hästarna
Fast jag försöker lägga det där det är mest lä

Men skoterspåret höll
När jag med tre hundar besökte skogen

När det är helg
Då dressar jag om till kjol eller klänning
För att känna att det ÄR helg
Sen kan jag oxå göra detnån vardag
Bara för att jag har lust till det
Ha det så mysig ni allihopa DENNA lördag,som nu är här

2 kommentarer:

  1. Fodra ordentligt så slipper jag gå ut, tror vinden ligger på åt rätt håll...

    SvaraRadera
  2. Hejsan.. Nu har väl den elaka vinden blåst iväg och det är lugnt. Sitter här vid datorn och funderar på att ta mig ut på en promenad, tiden rusar i väg som vanligt oavsett vad jag gör.
    Det dr ute får vänta, sitter hellre och kollar på vänners bloggar denna gråa måndagsförmiddag..
    Önskar dig en fin vecka/Kram/Raya

    SvaraRadera