måndag 27 juni 2011

STOPP 6 PERALBINTORPET

Så var vi då framme vid torpet...nästan längst bort i byn
och nästan alldeles vid skogsbilvägen låg det
MEN det första jag fick syn på
Var den STORA hagen....tänk ..för kajsa, att få springa här

på frihetens ben, i de gröna gräset

Sen var det husets tur att få sig en inkollning


OFTA är det så för mig
att jag känner IN..vad det är för slags energier..som bor i huset
Resten sköter mitt luktsinne om..

Sååå såg jag den..VEDSPISEN

Bara den kunde ju fått mig på fall
För var det något som var viktigt ..
så var det att jag inte skulle vara/bli elberoende

Allt känndes bra..mycket bra

Vi tog turen ut till ladugården

Där en stallplats skulle fixas till åt kajsa

Det var många tankar och känslor som tagit plats inom mig
mycke att tänka på..när jag återvände hem
för att i lugn och ro
gå igenom min första upplevelse av byn

Jag velade..ty det var ju ändå ett stort steg att ta
Att flytta så långt bort och inte känna någon
Besökte byn en gång till...
samma känslor infann sig..som första gången

Tog ett resonemang med mig själv..
om vad livet går ut på..och vilka mål jag hade med det
vad jag kommit fram till...
vad det var jag var rädd för..vilka uppenbara hinder
som stod i vägen för flytten
när jag betat av det mer djupliggande funderationerna
Slog jag till
Tänk att börja ett nytt skeende i sitt liv
på en ny plats...nya människor att lära känna
Det skulle bli en spännande utmaning..
att få upptäcka...min hållbarhet,innför allt det nya
Sen var det en viktig sak till som bidrog till beslutsfattningen
Nämligen att bussen går förbi här
En gång på morgonen.. intill stan.. och en gång hem

Nästa etapp blir om mina första utflykter häromkring

3 kommentarer:

  1. Hejsan,Tack för ditt besök,,torpet duhar verkar vara välvårdat,ofta ser man många som ser dåliga ut..Kul att dom gamla husen vårdas..Jag har min stuga straxt NV om Dorotea..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. vad modig du är...så spännande att våga börja på nytt, på en ny plats, med nya människor.
    Ja, man ska nog gå på magkänslan
    känns det rätt så är det rätt...
    det är ganska många år sedan jag tog ett liknande språng. flyttade 17mil bort... själv med 2 små barn... skrämmande i början, men jag har aldrig ångrat mig =)

    SvaraRadera
  3. GOD morgon hebbe & oannoro
    Tack för era ord..ibland ger livet en inget annat val,om mam ville överleva och utvecklas
    det är oftast värst innan man bestämt sig,men har man väl gjort det,då blir blicken inställd på nuet och framåt.Mmm det är ett mycket välskött torp med goda energier i huset såväl som i omgivningen..Inger/Kram

    SvaraRadera