söndag 26 juni 2011

NÄRVARANDE


Kan tyckas att jag valt en helt FEL låt..till det jag skriver
Det tyckte jag oxå först
Men så tänkte jag till
jag gör det ibland....när tankarna envist tränger sig på


Varför passar inte den glättiga låten då
joo därför att döden har passerat förbi
och greppat tag om mina tankar & känslor
Den blir mer påtagligt..nära
När man får höra att någon man känner gått bort
Då rörs hela existensens grundvalar om
Man tänker på de anhöriga..på den avlidne och på själva livet
Det blir en rejäl tankeomgång,utan nåd, som tvingar sig på
Sorgens ansikte är inte efterlängtat
Men de tankarna och känslorna faitats om
Lämnar kvar en kraftfull insikt OM
Att livet är viktigt, att TA VÄL HAND OM ...
Och att VARJE dag borde levas fullt ut
med alla våra inneboende sinnen, fullständigt närvarande

Därför valde jag den här låten....

Önskar er ALLA en sinnesmjuk ,närvaros-dag

2 kommentarer:

  1. Vid medelåldern kommer Döden
    och tar sina mått
    Besöket glöms bort
    men kostymen sys.
    Tomas Tranströmmer

    SvaraRadera