onsdag 15 juni 2011

STOPP 4 ISLANDSHÄSTARNA


Lika facinerande...vackra
Var/är islandshästarna..som Christina och Karrolina rår om
Som med en majestätisk stolthet,som bara den kan gå omkring med
Som är bärare av naturlighetens självklarhet
Dessa hästar som fanns/finns i hagarna efter vägen..genom Grannäs
Som gav mitt innanmäte en upplyftande känsla
vid mitt första "kollningsbesök av GRANNÄS
Det händer något inom mig
VARJE gång jag ser en häst..särskilt, som med fåren
Ju närmare ursprungshästen de är
De utstrålar både magi och en blick
som bär på den genomskådande,tystnades vishet



I år kommer åter ett nytt föl att födas ..HÄR i GRANNÄS

Åter fylla oss med sin livsomströmmande energi
Som omfamnar.. alla våra sinnen
Ingen tror jag..kommer att gå orörd förbi

2 kommentarer:

  1. OM jag köper en häst............ kommer den att vara väldigt lik dina bilder..... tror att Molly skulle gilla en sådan. Själv är jag ju redan hästkarl!

    Kram

    SvaraRadera
  2. :0) ..jaa nog får DU mig att le.. både en och flera gånger ..sån hästkarl du är :0) Kram

    SvaraRadera