onsdag 15 juni 2011

STOPP 5 VISIONÄREN


På väg mot Per-Albintorpet
Ledsagad av Christina och Karolina
Fick jag syn på den HÄR ladugården
Vad sjuttsingen stod det
"TÄNK GLOBALT AGERA LOKALT"
NU ni var ALLA mina sinnen på vid gavel..
På den korta biten, som jag kört genom byn GRANNÄS
Och bara med några FÅ gårdar
Så hade jag alltså stött på
Mjössjön..med sin storslagna utsikt
Doren med sitt kreativa VED-HUS bygge
Christina & Jans alla djur,av ursprungssorter
Vilket skvallrade för mig ,lite ,om deras tänk
Och så YTTERLIGARE en visionär..Kjell

Jag smakade länge på orden
som Kjell ristat in övanför ladugårdsporten
"TÄNK GLOBALT AGERA LOKALT..för dom rymde mer inom sig
Än min första vändans tänk...frambringade
Dom bar på många innehållsrika smaker

Nu ni var det bäddat för NYFIKENHETENS spårning
Jag menar..det första intrycket..är bestående
För en så liten by..där en sån här energi..löper genom HELA byn
Då är det en "livsgnistrande by jag kommit till
Så nu ni ..stod mitt inre spänningstryck på full låga
Innför mötet med Per-Albintorpet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar