onsdag 8 juni 2011

ÄPPELBLOM & CYCKELRUNDA I SOMMARSOLENS VÄRME


I går var jag förbi min granne Siv,som ville visa mig
Sitt blommande äppelträd

Och nog var det vackert..
med hummlorna som bidrog med sitt surrade bland blommorna
Vilket gav en härlig känsla, av barfotaben och äppelvin
Med mig hem hade jag en knippe rabarber..
Som dotter förvandlande till en underbart god rabarberpaj
Och som jag kokkade kräm på ,de som blev över..det är sommar det

Sen tog vi en tur på cyklarna
Första stoppet blev vid "Bäverhyddan, nere vid ån

Där även fisk finns att få... ÄDELFISK

Men vi fiskade ite UTAN fortsatte vidare mot GRÖNÅKER
Där vi stannade till vid den gamla kvarnen och fotade

Andra stoppet för fotografering ,blev såklart hos unghästarna
Dottern gillar oxå hästar..så där blev vi ett tag

Innan färden rullade vidare i nerförsbackarna hem
Och INGEN åska gjorde oss sällskap igår ...men välmyggen och knotten

Önskar er alla en ljuvligheternas dag

2 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk cyckeltur........ och ingen åska!?

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. GOD KVÄLL Nää... sicken en tur vi hade med både det ena och det andra :0) KRAM

    SvaraRadera