fredag 22 juli 2011

PORS & GULDVITTRING

På sin väg till skogen igår
Plockade Siv och Kjell upp mig,där jag stod nere vid vägkanten
För att hänga med ut på hjortronletning

Det är nåt visst det där med att gå på myrar
Dels väcker det upp många ljuvliga barndomsminnen
Dels letar sig det mest underbara dofter
in
genom mina välvilliga och vidöppna näsborrar
Som girigt suger in alla härliga dofter
Pors.. har sin speciella doft
Och är dessutom en fint myggmedel
Jag klämmer sönder växten och gnider sen in den på min nakna hud
Prova..det hjälper
När jag sen kom hem,tyckte min syster att jag luktade gott
Som nyduschad...
Fast jag var genomblöt av svett och borde lukta allt annat än gott
Efter turen på myren i den heta solens sällskap
Men så kom jag på det...
Att det var porsen som spred go-doften runt mig

Av myrens rika guld fick jag ihop ca 2-3 kg

Som jag rensat och stoppat i frysen..för MYCKET speciella tillfällen
och dom där speciella tillfällena är det gott om nuförtiden

Som när jag gick ner för trappen för att hämta kameran

Så låg de här två..så mysigt sovande..tätt tillsammans

Önskar er alla en GOD-DOFTANDE dag

4 kommentarer:

  1. Hej Inger..
    Ja nu är jag här som Night Lady och då vill det inte fungera..
    Såg i din bloggintresserade att det finns 2 Night Lady..Den som följer 4 bloggar är den rätta den som följer fler är den som det är fel på..Kan du prova att ta bort den?
    Men tills vidare önskar jag dig en Trevlig Helg Kram Night Lady

    SvaraRadera
  2. Hej Inger..
    Nu ser jag att du missförstod mig..
    Du behöver inte ha länk på Night Lady bilden som du fick upptill på din sida..

    Nej jag menade nertill på din sida i bloggintresserade..Jag har öppnat en blogspot eller blogger.men har fått fel på profilen vilket gör att jag har dubbla profiler och ingen av dom fungerar..

    Så nu låste jag blogspot sidan tills vidare så fortsätt du att gå till min underbara problemfra wordpress.. Ha en fin helg Kram Nicki

    SvaraRadera
  3. Jag la dit den för jag fick inte till den andra...Dessutom tyckte jag det var en bra plats..att få inträde till din blogg på..Skall försöka med den andra en gång till Önskar dig oxå en FIN helg Kram

    SvaraRadera
  4. DU får inte lägga in sådana bilder av mylta............ man blir ju såååå sugen! Snart äter jag upp datorn och vad säger du DÅ?
    Ditt fel isf!

    Kraaaam

    SvaraRadera