torsdag 7 juli 2011

SOMMARKVÄLLENS FRESTELSER


Det var hit jag åkte Med Doren,Sonja och Siv

Dit massor av människor sökt sig..denna härliga sommarkväll

I "Lillänget ,vid den trollska Lögdeälvens strand
För att umgås och lyssna på "Tjärnmyrbergarn

Som blandade dragspelstakterna med sina historier
Många med en fräckisudd..men den jag minns än ,är den om myggen
Behöver väl inte säga det.. MEN gör det ändå
DET VAR EN HELT UNDERBART HÄRLIG KVÄLL..
Så som en riktigt äkta sommarkväll skall vara
Med dragspelsmusik och fötter i rörelse ,många goda skratt
och trevliga samtal

Barn som badade med friskt mod,i lögdeälven,vid fikapausen

Där Kung karls spira,oxå prydde strandkanten, med sin närvaro

Här är Sonja och Siv i grillningstagen
Och HÄR är några av ALLA människor som var DÄR






Ni gjorde ett BRA jobb KARLSBÄCKARE och TJÄRNMYRBERGARN..TACK!

2 kommentarer:

  1. Hej Inger...
    Vilken härlig kväll du beskriver känns nästan som om man var med :-)
    Fattar inte riktigt det här med följare här jag trodde att då skulle det bli min bild när jag skriver men det blir det inte..Nåja kanske begriper jag mig på blogger med tiden..
    Hoppas du får många fler och trevliga kvällar i alla fall..Kram så länge Nicki

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Trevligt att "se" dig Nää jag hänger inte heller med i följarsvängen..men
    Mmm det var en fin kväll..vi har ju haft tur med vädret här uppe .. på ett sätt På ett annat skulle det nog behövas lite regn.Ty blåbären verkar torka bort..jag som älskar blåbär och sett fram emot ett bärår.En GOD fortsättning på sommaren ..med många härliga upplevelser önskar jag dig Kram

    SvaraRadera