måndag 4 juli 2011

EN MARKNAD EN GYCKLAREN & så TJOCKSOCKAR

Igår blev det snabba ryck för att iordningställa mig
Mitt face och min kropp
Först några penseldrag på ögonfransarna...
Sen några hyffsade kläder att dekorera min kropp med..
Innan jag grenslade cykeln
För att ta mig till mina grannar,som skulle in till Bjurholm
Och marknaden där
En gycklare...en narr dök upp

som gick omkring ,som förr,på höga styltor..
SOM jag minns ,när mina barn var små..och det var ju ett tag sedan

Han bad några ur publiken... sen

Att snurra in honom i kedjor..
på hans redan tvångströjepåklädda kropp


Det var facinerande att se på
HUR han lyckades frigöra sig från kedja och tröja

Allt medans hans välsmorda underhållningsmun .. gick på i ett

När skickligheten är igång..facineras man
Alltmedans tankarna flyger omkring som försöker lista ut
HUR han fixade att bryta sig ut..

Handlade gjorde jag oxå på marknaden..TJOCKSOCKAR
Ty dom har en förmåga att snabbt nötas upp
Eller att krympa i tvätten
Det är ädå något visst med marknader

Önskar er alla en facinerande dag

2 kommentarer:

  1. Jag fascineras alltid av skicliga människor, speciellt hantverkare!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Morrn...Mmm Det känns tryggt,när skicklighetens och kunskapens händer är igång
    Men bär de inte oxå på "ärlighetens tröja" Så förvanskas lätt deras skicklighet till fuskarens..En skicklig byggare, trodde att jag som kvinna inte begrep mig på byggnation,material och papper,utan försökte oärligt ,fuska till sig,tid och pengar.Det ger skickligheten en besk smak...Men renodlad kunskap och skicklighet gillar jag

    SvaraRadera