fredag 29 juli 2011

MAKTINSIKT & FESTLIGHETER


Faast man bara är snart två år

Så är den sköön att ha...hålla i sin hand

MAKTEN
Veta att nu ni--är det jag som bestämmer
och jag kan rikta vattenstrålen vart jag vill

Så springer ALLA undan...det är kul det..

Det var så härligt att se, när den insikten dök upp
i mitt barnbarns ögon och kroppsspåk

Micke min systerson fyllde ett nytt år
Och vi var många där för att fira honom
Min syster och hennes man ,är två människor
Som är generösa och gillar att överraska andra
Den här gången...förutom god mat..
Fick vi alla välja ,varsitt vackra örngott

Det badades nere vid sjön
Och vattenpistolerna gav upphov till många klädbyten
Vi hade ALLA en mysigt trevlig dag
Sen skjutsade ena dottern hem mig och den yngste följde oxå med
Samt mina två barnbarn,som jag fick sjunga och läsa sagor för
Innan dagens aktiviteter tog ut sin rätt
Och dom somnade.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar