lördag 16 juli 2011

REGNLÄNGTAN


Efter det jag släppt ut hästarna
och gått kollningsrundan med Biggles
Gick jag och la mig igen och somnade gott
till regnets smattrande mot fönsterbleck och tak
Vaknade halv 9..
Då kaffesuget , och lusten att göra upp eld i vedspisen
ansatte mig
En sån här dag,är det "heta" toner som gäller
Och brödbak, för doften och smaknjutningens skull
En god bok, till det nybakade spis-brödet..där smöret smälter av värmen
Och såå en kopp kaffe till
Det är vad regnet väcker till liv inom mig

Önskar er ALLA en sinnesmjuk lör-dag

3 kommentarer:

  1. Det var inga dåliga saker du längtar efter!
    Härom natten regnade det, tror jag, men det är lika torrt om markerna ändå. Dagens regn kl 11 har ännu inte kommit, det kanske kom söder om stan istället. Jag vill ju snart hitta svamp, men det blir inga svampar utan regn!
    Men jag klagar inte, det är ju sommar nu och det är varmt, tänk om det var is, snö och mörker där ute, usch!
    En fin fortsättning på helgen önskar jag dig
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. Precis SÅ ska en regnig, halvruggig dag se ut......... men du glömde bastun!?

    Kram

    SvaraRadera
  3. GOD morgon Raya & anonym
    Svamp..hmm det vågar jag mig inte på att plocka
    Men däremot som igår.. hjortron.Bastu..om man har nån jaa..annars får man hålla till godo med vedspisens värme,då regnet gjort mig genomblöt
    Hoppas NI oxå får en FIN avslutning på helgen..oavsett väder Kram

    SvaraRadera