onsdag 16 juli 2014

PYSPUNKA




Igår styrde jag kosan mot Bjurholm... i sällskap med Siv
Till Isakssons Bensin och Service
För att få fixat till min pyspunka..som jag hade blivit upplyst om.. av tidigare ägare


Dagen innan var däcket nästan tomt..

Vad göra..skulle ju vara i Bjurholm kl 10 dagen efter

vet att mina grannar och byssbor ..finns där OM det kniper
Men dom har ju annat och mycket mer att ta hand om
Så jag tänkte hur fasiken gjorde dom förr i tiden..
När det inte fanns tillgång till all modernitet... som snabbpumpar

Hmmm

Resolut tog jag fram min lite stadigare fotpump'
Bra kvinna reder sig själv ni vet
OCH började pumpa...och nog tog jag i och länge höll jag på
och svettig blev jag..men ge upp tänkte jag inte göra

(man får aldrig ge upp mormor..som mitt barnbarn brukar säga)
UTAN FOKUSERA och gno på
Men föga hjälpte det..någon luftförhöjning syntes inte till på däcket
Det enda jag påtagligt fick uppleva ... efter låång tids försök
Var ont i nacken och huvudet
Vad göra NU då
Jaha då återstår ju ett däckbyte då.
Men DIT hann jag aldrig komma

För Siv hade sett mina försök och skickade iväg Kjell
Som lånade en modern och snabbpåfyllande pump av Doren
Så jag kunde ta mig till Bjurholm och få lagat däcket
Det visade sig vara en lång spik ..som hade kilat in sig däcket
Som nu är lagat och stabilt..DET känns förbaskat bra
250 kr tog han..den coola,trevliga och skickliga mannen
Och då fick han ju både montera av och på däcket dessutom

Så hur jag än bär mig åt..så är jag ALDRIG ensam
Den trygghetens vetskap ... att när jag är i nöd
Finns dom ALLTID DÄR..mina grannar och byssbor

För sååååååååå ÄR DET ATT BO HÄR I GRANNÄS..ute på landsbygden
Här råder hjälpsamheten och omtanken om varandra
Så jag har det förbaskat BRA här i skogen..må ni tro

Önskar er alla en lika förbaskat BRA DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar