torsdag 10 juli 2014

GÅRDAGENs TREVLIGHETER


I strålande sol... och högsommarvärme
Gick födelsedagsfestligheterna av stapeln
Dottern som fyllde 40 och barnbarnet som fyllde 7.. när dom var i Amerika
Blev firade båda två... med presenter och sång OCH lek

Den senkomna sonen..som jobbat hela dagen
Blev blött mottagen av det revanschsugna gänget
liten som stor
Som i stor iver i väntan ...hade fyllt ett plastbadkar med vattenballonger
För att ge honom en omgång..när han dök upp

SEN var kriget igång
För sonen..han tog till slut vattenslangen i besittning

trots ivriga försök att stoppa honom
Men då han är en klurig och snabb rackare..så lyckades ingen
Till en början..men sen

Dom större tog då.. i början.. skydd uppe på den fredade altanen

Medans de allra minsta ...på snabba fötter och skrattfyllda rop


och med stor inlevelseiver
Gav de den utsatta sonen..det han förtjänade

När han väl fått in en träff på någon vuxen..som försökt smita undan
och ner från altanen

Blev suget på revansch allt för stor..och så var jagningen igång
Till barnens stora förtjusning

Det var många vars kläder behövde torka
Men dagen.. som med solens hjälp..gav snabbt kläderna torka
Dessutom var det skönt i värmen med svalkan som vattnet gav
När sen de mesta var blött


Blev sjön det som avslutande vattenkriget




Och en mysig samvarons eftersnack.. och intag av fika,saft, korv och kaffe
Som avslutade DAGEN..då kvällen dök upp
då jag satte mig bakom ratten ..i den VITA friheten och styrde kosan hem
Med en sol ..som på vissa sträckor..gjorde mig solblind..DET var jobbigt

En skön bil är det att ratta..trots sin storhet
Och nog kände jag mig lite "kaarig" där jag satt
i min alldeles EGNA bil
Och med medföljande GODA och SMAKRIKA tankar och känslor..på dagen som gått
och på att om jag INTE skrivit på Facebook
om att jag skulle på kalas..och Karolina inte läst det
Skulle jag missat det som mobilsamtalet påminde mig om
"Har du glömt bort VEM som skall komma idag ..frågade Christina
och det hade jag ju.TOTALT glömt bort..att HOVSLAGAREN skulle komma
JUST idag

Men turligt nog har jag snälla grannar.. så Kjell ställde upp
Och tog hand om hovslagaren å djuren
Varmt TACK..Kjell..för att du ställde upp gav mig möjligheten att delta
Och Tack du Siv som lånade ut honom



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar