tisdag 8 juli 2014

GLÄDJE med SAKNADENs EFTERDYNINGAR


Nu har mina barnbarn med föräldrar återvänt till Sverige
från sin tripp till Amerika
Där dom varit och upplevt äventyret i några veckor
Bland annat och MYCKET mer har dom fått uppleva Grand Canyon i verkligheten


Så igår kom dom ..dottern och barnbarnen
för att hämta hem den lilla lurventussen
Glad var jag över att få träffa dom och att få krama om dom
Men jag måste medge att det kändes lite sorgligt..när han åkte hem
Då...som jag tidigare berättat om.. blivit huvudlöst förälskad
i den stora personlighet.. som den lilla valpen besitter

Barnbarnen har längtat efter honom..så och dottern
Så glädjen blev stor i mötet

Är glad över att jag fått möjligheten att lära känna Moltas.. som hunden heter

Han har gett mig många goda skratt..

och lämnat efter sig..till mig...många fina glädjeminnen


Vetskapen om vilken fin kompis mina barnbarn har fått i honom

Ger sorgen sin lindring
Och lyfter tankarna... i vetskap om ATT jag snart får träffa honom igen

OM jag någon gång skall skaffa mig någon fler hund
Så kommer det definitivt att bli en PON

2 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg Inger och Amerika jag skulle så gärna vilja dit.. Och den lilla vovven ja det låtersom om du borde skaffa en sån är nog ett jättefint sällskap.. ha en fortsatt fin dag kram nicki

    SvaraRadera
  2. Hej Nicki Av det lilla jag hunnit med att få höra Så finns det mycket att se och uppleva Av sånt vi inte har här..men vi har ju sånt Amerika inte har.. nog skulle det vara spännande att få uppleva NÄRHETEN av Grand Canion,västern Allt det som INTE finns här..ju mer innehållsRIKA minnen man får med sig VAR man än ÄR och vart man än reser Har man ju stor glädje av DEN dagen då kroppen inte orkar lika mycket längre DÅ kan man ju återuppliva det upplevda och ge dagarna sina ljus och glitterstunder :) Ha det BÄST Kram

    SvaraRadera