söndag 6 juli 2014

Förunderligt

Solen är här HET
Skönt är det när vinden tar i ..och ger lite svalka

I morse hände det
Det SOM gjorde att jag intensivt önskat att jag haft kameran med mig
Den som jag lämnade inne samtidigt med hundarna

Så här var det
Efter att ha släppt ut hästarna till den något dimmiga
men ack så sköna morgon
Får jag syn på något vitt i bortre hagen
Misstänker att det är Sobella
Så jag lockar..och mycket riktigt det var hon
Tänker att det är bäst ta in hundarna och stänga grinden efter dom
Så hon vågar sig in
När jag gjort det och vänder mig om
är hon borta..och kommer inte fast jag lockar
Det brukar hon göra

Efter morgonmålet behöver valpen sin extrarunda

och DÅ får jag syn på Sobella..där jag stod en bit bort
som lugnt kommer efter skogsvägen vid kallkällsutflödet
Det är ju inte så märkvärdigt i sig
Men det som sen fick mig att stanna i häpnad var hennes sällskap
Som jag först trodde var en hund..
DET VAR INTE NÅGON KATT
Den här djuret var mycket större
Då jag först var FÖR fokuserad på Sobella
och sen ståendes i häpnadens stillastående och frysta blick
Så jag hann inte klart uppfatta vem hennes följeslagare var
Tyckte den var för mörk i färgen för att vara en räv
Men då gräset är högt och den gick på skuggsidan..så
Det var som om de var två kompisar som promenerade nästan bredvid varandra ..
en lite före den andra
Sen försvann den utan större ilfart
in i skogen vid älgtornet mot Grönåkershållet till
En märklig känsla och en stor nyfikenhet stannade kvar hos mig
VEM var det som höll Sobella sällskap..

I samma veva dyker en lågt flygande trana förbi
ALLTSÅ ...VILKEN FÖRUNDERLIG MORGON..
som naturen åter igen bjudit mig på

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar