lördag 5 juli 2014

SOMMAR..sommar och SOL

2008

Igår höll solen sig framme HELA dagen, kvällen och natten
OCH den lyser ÄVEN nu OCH värmer

Igår kväll var det en sån där sommarkväll då INGA jackor eller tröjor behövdes
2008
En sån där sommarkväll som minnet plockade fram ur sina gömmor
De där sköna minnena från barndomen och uppåt
2011
När sommaren var så här strålande och somrigt varm
och man gick barbent och bararmad..
Som nu ..tidig morgon och kväll
Enda nackdelen är den där knotten och så några timmar senare bromsen

2012
Stängslade igår
och ju svettigare man blir ..ju ettrigare blir de
och desto större svärm får man på sig
Så det gäller att ha i tankarna VAD som faktiskt är allra bäst
Och nog är det en sån här gammaldags sommar...
Ni vet... den där mer stadiga och trofasta ..om jag så säger
Den MINDRE lynniga och skiftande ..
2012
Så jag njuter ..trots de bitska och påflugna vampyrerna

En och annan muttrande svavelharang undslipper mig dock ibland
Det är skönt det med... att få ur sig och bli av med irritationen
För då HÖR jag hur jag låter
och håller sen tyst..ett tag..med tankar på vädret
OCH vad bra jag har det
För DET skall ingen jämras knott eller broms få mig att glömma bort

Önskar er alla en värmens sköna dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar