fredag 15 augusti 2014

HOPPETS LJUSINSLAG



Ljuset letar sig alltid fram..
Ute i naturen ..som inom mig
Hur mörkt det än är..känns och ser ut

Så tar sig ljuset ALLTID fram
och väcker nya hoppfulla tankar
som sätter fräs på livsenergierna igen
Det känns nästan VARJE gång det händer
Som om livet får nya färgkulörer och ett nytt skimmer

Att prata med människor som förstår..underlättar i oron
Människor med egna erfarenheter..att dela med sig av
Människor som BRYR sig OM
Som orkar lyssna

I det avseendet är jag en privilegierad människa
Då jag har en skicklig hovslagare att vända mig till
Christina ..som ställt upp NU som så många gånger förut
När Kajsa haft sina bekymmer...
Som nu har fotat hoven och tipsat mig på olika saker jag kan göra
och tänka på..för att underlätta för Kajsa
Plus hennes suveräna vid-vinklade peptalk..
som alltid ger en snabb lindringseffekt

Kjell och Siv som alltid finns när jag behöver lätta på mitt inre orostryck
Där jag bara kan slå mig ner och bara VARA..
Liksom hos Christina och min kompis Sten
utan krav på något annat än det jag kan ge JUST DÅ
Det har gett mina tankar och oroskänslor sinnesro


Att bara kunna VARA..HELT sig själv tillsammans med andra människor
som jag känner mig trygg med
Är en helt fantastisk känsla... som ger naturligheten fri framfart
Den som jag åxå alltid har och känner tillsammans med mina barn och barnbarn.

Men det gäller att ALDRIG ta någon eller något för givet

Så här är det och har varit under en längre tid
Min häst Kajsa har HAFT FÅNG..
Men i fångets spår följer ofta HOVBÖLD och besvärliga FÅNGHOVAR
Så det är INTE bara fånget som drabbar hästen
och oerfarenhetens oro som drabbar ägaren
Utan mångt och mycket mer tillkommer
Som gör att läkningsprocessen tar sin tid..när bakslagen dyker upp
Det är jobbigt.. när ovisshetens oro är efterhängsen

Men sen ett par år tillbaka ÄR fång..
ett minne blott,som gett mig erfarenhetens rika kunskaper till mig







2 kommentarer:

  1. Det gäller att lära sig att ge och ta -att växelvis dra!

    Du glömde föresten en burk hos mig igår. La den i din postlåda ;-)

    SvaraRadera
  2. GOD morgon :) Tack för den åxå..skall genast ge mig iväg ut till postlådan och koka mig en kopp kaffe till DET som finns i lådan

    SvaraRadera