söndag 10 augusti 2014

SPIDERMAN på SKATTJAKT


Igår när jag rattade den vita friheten in till stan
för att fira mitt barnbarns 5-årsdag
Höll jag INTE på att komma mig längre än till Bjurholm
Ty nyckeln till bensintanken var inte DÄR den skulle vara
Attans åxå..då det som fanns i tanken.. troligast inte skulle ta mig fram och tillbaka
Till och från stan..
Turligt nog mindes jag att jag hade lite problem med locket sist jag tankade
Mycket riktigt..det var inte låst..så jag kunde fylla på och åka vidare
För att tillsammans med övriga ...gratta barnbarnet

som i morgonstundens uppvisning för mormor..var Spiderman

Vädret var lite småruggigt höstlikt..till att börja med
Men allt efter som tiden fortskred..tog solen plats och dagen blev varm
För att åter fram emot kvällen..ikläda sig ruggighetens höstlika kappa

Det blev presentöppning och skattjakt


5 olika ledtrådskartor blev det innan han hittade skatten..som VAR en skattkista
med guld och silverpengar i
Sonen hade smugit omkring och gömt alla olika kartors ledtrådar
fram till skattkistan
Han ÄR som jag tidigare sagt en finurligheternas man

och tillika en härlig buskompis
Som INTE glömt bort hur det var att vara ett barn och fylla år
vad man gillade då

Barnen och jag blåste ballonger..som vi hängde upp lite här och var

Här Robert i förberedelsetagen inför firarnas ankomst

Det blev som ALLTID..
En mysig samvaro... i sällskap med bus..småprat..glädje och skratt

När jag sen kom hem till mina VÄL omhändetagna djur
(Det hade Kjell sett till Ett STORT VARMT TACK till dig)
Så lyste månen..stor och rund

och gav mig ett fint avslut på den härliga dagen

Önskar er ALLA en ljuvligheternas mys-söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar