söndag 17 augusti 2014

VARIATIONSRIKT INMUNDIGANDE

Innan förberedelserna..inför surströmmingsätandet
Då vi var några som skulle träffas kl3 för potatiskok och allt hackande
av lök och tomater som skulle till

For Christina och jag

med hästtransporten hängandes bak bilen
några mil bort för att hämta spån

Och NU har jag insett... det jag inte tänkte på förra gången
VARFÖR jag nyser och hostar MER än Christina gör
När vi fyller på våra plastsäckar med spån'
Att det beror på att jag ÄR kortare i rocken
Vilket innebär att jag har näsa och mun nästan i jämnhöjd med säcken
Som när den skall tryckas ihop
för att ge plats åt så mycket spån som det går
Står jag i öppningsläge för intag av spåndammet
Är jag då mitt i ett ordflöde ..förstår ni ju vad som händer
Medans Christinas huvud håller till lite högre upp än mitt
Så klarar hon sig bättre från spåndammsvirvlet
Jag som NÄSTAN började tro... att min mun glappade på... MER än hennes
Men så var det alltså inte :)

Han är en trevlig man att göra affärer med Han spåNmannen
Liksom att vara passagerare i Christinas bil
Där vi ALDRIG saknar samtalsämnen..men så är ju vår värld stor åxå

BLEV det tajts igår för mig då..NÄäääääää
Det blev en klänning..
Där överskottskapitalet fick hålla till i sina rättmätiga regioner
Så jag kunde ge plats åt fler surströmmingar..än bara EN
2012
EN trevlig surströmmingskväll blev det..tillsammans med mysiga människor
Och som en extrabonus på det... vann jag en godispåse
Så min fortsättning på lördagskvällen var räddad

Önskar er ALLA en Söndag FYLLD med LIVSGLÄDJE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar