söndag 31 augusti 2014

SÄKRARE PLATS

Lördagen ..den som var här igår
Kom sakta smygandes med sommarvärmen
Allt efter som dagen fortskred.. blev det allt varmare

Det var så varmt så de krypande varelserna lockades fram
Dom som jag inte sett skymten av på jättelänge
Dök nu upp ...MITT på vägen
Vet ju varför dom gör det..MEN

OM dom nu skall hålla till på den varma asfalten
Kunde dom väl valt en säkrare plats...närmare vägkanten
Där dom inte så lätt skulle bli offer för de rullande fyrhjulingarna

2 stycken huggormar hade blivit överkörda..på ömse sidor
bara en bit bort från huset där jag bor
Båda i storleken medium

Och strax före 4 när jag vaknade i morse..väckt av min hund Biggles

Var det MÖRKT och dimmigt ute..så jag fick tända i stallet
För att kunna se vad jag gjorde
Det är faktiskt mysigt med mörkret åxå
Som när jag tänder ljusen..särskilt det "levande"
OCH så är det ju ALDRIG så mörkt UTE som det SER UT..när man tittar UT.. INIFRÅN

Önskar er alla en SKÖN Söndag UTAN tidspress

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar