fredag 1 augusti 2014

DET GÖMDA.. UPPENBARA

Morgonens väderbild

Ibland är det skönt..att vara utan kamera
Att vara HELT närvarande..utan fotoblickens påkallande
Särskilt när jag umgås med människor
Som igår..när Christina och jag efter byns styrelsemöte...inför surströmmingsfesten
åkte för att hämta kutterspån...några mil bortanför Grannäs
Vi har ALLTID en massa att snacka om.. ALLT mellan himmel och jord
Och när jag tappar huvudtråden..hittar hon igen den

för hon hajar snabbt vad det är jag vill ha sagt..hur jag tänker
så jag behöver INTE stå och stampa på samma ordfläck
Utan kan raskt ta mig vidare..till nästa tänk
Ett utvidgat tänk som ger lösningar och nya tankar
Såna där som säger
MEN "harreligen"..att jag inte sett och tänkt på det tidigare
Då.. när man får höra DET... som NÄR man hör DET
Är helt uppenbart och alldeles självklart

Värmen höll oss enträget sällskap.. HELA tiden
Liksom det fastklibbade kutterspånsdammet

Ni må tro att det var skönt att ställa sig under duschen sen
När man fått gjort ALLT det som måste göras INNAN
Riktigt slösaktig var jag dessutom när jag fyllde på boxarna med spån
Två boxar... som blivit till EN ..
Det har hästarna ..IDOGT och med stort tålamod sett till
genom att plocka bort..bräda för bräda av mellanväggen
Så nu passerar dom genom boxarna och till varandra UTAN hinder

Önskar er ALLA en lättsamhetens dag..DET tänker jag ha

2 kommentarer:

  1. Tack själv för trevligt sällskap och snabba tänk!

    SvaraRadera
  2. GOD morgon..jag får en kick..som gör mig hög och som ger livsbubblet fri luftväg ut :)
    Tänk... att ha tillgång till NATURLIGA livskickar varje dag INTE undra på att jag mår så bra...
    och dessutom bli påfylld av nya..som på turen igår
    HUR skall detta sluta :)

    SvaraRadera