tisdag 21 juli 2015

ETT HALVÅR FYLLT med SKRATT och VÄRME

Morgonen känns råkall
Så det är varma kläder som gäller några timmar till
och det var nästan som om jag skulle behövt vantarna på
När jag sen tittade på tempmätaren vid andra utgången kl halv 6
Var det bara 4 plus

MEN solen är här och slänger ut sina strålar..som ger ljus och "eld" bak träden
Så det blir en VARM dag i dag åxå vad det lider



När jag gick igenom mina foton..för att plocka bort
-dom bilder som var av sämre bildsort
Fick jag le när jag mindes och gick igenom bilderna på Sigge
-hur han förändrats

Och om hans och Quintuss första steg i närmande-faserna


Numer har han den mer ostyriga och fria looken.. om man så säger
Vilket inte betyder att han inte kammas..för det gör han

Men saxen åker bara fram när det behövs ..som för utblickens skull

I ett halvår har han nu varit delaktig i mitt liv
När den tanken nuddar mig.. tänker jag.. vad är tid egentligen

Ett är då HELT säkert
och det ÄR
Att det varit ett halvår.. fyllt med skratt och värme

HÄRIFRÅN SKOGEN ÖNSKAR VI ER ALLA EN GLÄDJEFYLLD och MINNESRIK TISDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar