tisdag 21 juli 2015

ETT TOMRUM I GRANNÄS



Sitter här och tänker på dig..på de 6 år som jag känt dig
Och att jag hann träffa dig en sista gång... innan du gick
Du hade varit sjuk en tid..
Fast du var trött och slut..när jag besökte dig..orkade du ändå tala med mig och berätta

Tittar på bilderna av dig genom tidens gång och minns
Minns hur naturligt och otvunget det var att umgås med dig
Som om jag ALLTID har känt dig
Har förstått med tiden.. att du påminde om min morfar
Inte på grund av åldern..utan för era personligheters likheter
Ni var båda skogsmän och som sådana väldigt NATURLIGA och sjåsfria
Sen doftade ni så gott av skog och kåda
Det var nog en av anledningarna i början..
att jag på en gång kände mig så avslappnad och trygg i din närvaro

Ni gillade båda att läsa,lära och berätta
Och ni bar på mycken kunskap
som jag älskade att lyssna,fråga och småprata med dig om
Då du kom förbi när veden skulle ladas och travas

Och när du körde förbi mig..för att ta ditt förmiddagspass i skogen
Tutade du alltid och hälsade..det spred glädje åt dagen

Mitt i all sorgsenhet ..så lyser minneslampan med full styrka

Du var en man som jag önskat att mina barn fått lära känna

Att som mig få sitta bredvid dig och lyssna på ALLT och ALLA som du kunde berätta om
-med glimten i ögat och vänligheten i mun och med humorn ständigt närvarande
TACK för alla minnen du gett mig ..för den tid du funnits i mitt liv

Till DIG OLGA som mist din livskamrat.. finns inga ord att ge till tröst
Men styrkan har du..som bär dig i sorgen..genom alla dina rika stunder med Sune

Till dig Jan som mist din pappa
Christina sin svärfar
Anton och Karolina..sin farfar
Särskilt till er går mina tankar och jag säger som brukligt är..
Att jag beklagar sorgen
Samtidigt som jag säger att han kommer ju alltid att finnas kvar

Och visa sig genom sina minnesspår i tiden

Vi hedrar DIG SUNE med denna hedervärda musik
För du skall inte tro att du kommer undan UTAN lite pompa och ståt..Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar