söndag 5 juli 2015

SÖNDAG den 5/7



Gårdagens morgon bjöd på blåst och kylslagen luft
För att senare in på dagen.. komma med sol och värme
Tänkte på gänget..när blåsten dök upp

Dom som skulle paddla kanot efter Öre-älven..från Bjurholm till Agnäs
Några timmars tur ..med några fikastopp
Och vattenhopp från en högt uppsatt repanordning..för att släppa taget MITT i älven
Synd att jag inte har någon bild på det
För det såg för härligt ut
Liksom bilderna på mina barnbarn sittandes uppe på en älg
Då dom besökte Älgfarmen och fick prova på det
Det var... av deras berättande en häftig och oförglömlig upplevelse
Men tyvärr missade dom älggrytan..då serveringstiden hade utgått
Den som dom hade sett fram emot
Så på en halvtimme hade jag fixat till en middag för gänget
Det var så trevligt..så jag glömde bort att fota
Det var barn och barnbarn och systerdotter med man.. som är norrman
Som var här för första gången i Grannäs..ett besök jag sett fram emot läänge
Då dom inte bor nästgårds precis utan ända bort i Amerika..
så blir det ju inte av i en handvändning att besöka mig
Lite ensligt tyckte dom att det var...MEN VACKERT

Själv åkte jag med Siv och Kjell in till Bjurholm och marknaden där
När morgonen var som grinigast
Mest åkte jag dit för att hämta ut ett registreringsbevis
FÖR nu skall min gamla trotjänare polon skrotas
Men passade förstås åxå på att gå en vända på marknaden
Som säljer det mesta som ser likadant ut
Köpte gjorde jag en bit av den oförglömliga GETOSTEN..den går bara inte att låta bli
Inte heller vaxduken som äntligen blev av att köpa
Då jag hittade en med ett diskret mönster som jag tyckte om

Som hastigast var vi åxå¨förbi till Kjells syster


Som visade oss på sin praktfullt blomstrade blomma..Visst ÄR den vacker

Hoppas ni haft en lika trevlig Lördag som jag haft
Och att Söndagen ger er ALLT det ni behöver.. för att må bra

2 kommentarer:

  1. Tack för att vi fick komma på besök och för den delikata middagen som du ordnade på rekordfart!! Stor kram från oss ❤️❤️❤️

    SvaraRadera


  2. Det var ju en stor glädje att ha er här..att få rå om er en stund och att ni fick se hur jag lever och bor här i skogen Kram på er båda

    SvaraRadera