lördag 11 juli 2015

SMITARE GLÖMSKA och FISKE

FÖRnatten var hyfsat lugn..men vaknade MITT i natten av att Biggles skällde
Det var ju inget märkligt i sig..BARA det att det lät som det kom utifrån
Så jag upp ur sängen som ett jehu..för att han inte skulle väcka gänget
Joo nog var han ute alltid och det tillsammans med Moltas och Aqua
Det var barnbarnen som sagt ett sista god natt till sina grodor och paddor
och glömt att dra igen dörren ordentligt efter sig
Det hade hundarna observerat någon gång på nattkröken
Och glada i hågen stack dom iväg ut
Förstår dom..varför inte ta chansen när man får den

SEN fick jag upptäcka ..när jag med barnbarnet åkte iväg till byagården
För att med andra byssbor sätta upp tältet och bära ut bord och stolar
att jag jag var ute på fel dag
Det var igår som jag skulle varit där
Nedrans åxå..Men TACK Christina för din omtanken

Sen stack vi iväg till Bågatjärn för att fiska


Sonen fick två öringar..


Elin och barnbarnen fick några mörtar

Till er som tänker er ut för att fiska i Bågatjärn
VILL jag bara säga ATT det finns en båt att hyra där för 50 kr
Sören i Mjösjöby tillhandahåller nyckeln.. för tillgång till båten
Det hade inte jag tagit reda på i förväg..OTURLIGT nog
Men till nästa gång så
Nu sprider sig en ljuvlig doft upp till mig där jag sitter och skriver
DET ÄR MAT ropar barnbarnen

Så Härifrån skogen önskar vi er alla en GOD Lördag
Imorgon Söndag är det GRANNÄSDAGEN..
med PALT,fika,lotteri,tipsrunda,och musikunderhållning
BARA SÅ NI VET

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar