fredag 18 december 2015

BRÄNSLEFYLLA


När jag var på väg hem efter mitt tandläkarbesök
och en snabb IN ut och UTvända genom statsaffärerna
för att kanske hitta den där julklappen till min son
som jag ÄN inte hittat
Men hittade den inte nu heller...
Det var nog för att jag var så ofokuserad
då min mun klagade på smärtan
som stannat kvar efter tandläkarbesöket

DÅ spelades den här låten på radion
Som gav mig ett vist upplyft med sina sprittande toner
och fick mig att tänka på orden
"tänk om man visste DÅ det man nu vet"
Det hade inte varit så dumt
Men vis om det man gått igenom
Det som man nu kommit på
Gör ju att jag förstår att det är kanske JUST det livet handlar om
Att lära sig..få erfarenheter
Och kanske..ja sa KANSKE
Kan blicka tillbaka och känna att jag har LEVT mitt liv.
Och gjort så gott jag kunnat
för att hantera det som varit jobbigt
och njutit av de glädjefyllda och lyckliga stunderna
som varit och är som ett bränsle för kropp,själ och sinne

LEVT och LÄRT mig har jag gjort och gör fortfarande
Det blir som lättare att ta till sig
alla de olika skeenden som livet kommer med
Om man ser på dom med upptäckarlustans seende och lärande
Som just nu...till viss del.. handlar om åldrandets lärdomar
91
Och jag har fått inse
92 år
att jag nu lär känna mig mamma på ett annat sätt-genom mitt åldrande

Härifrån skogen önskar jag er alla en bränslepåfyllande dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar