måndag 14 december 2015

SNART så


19 minus här
Och jag går omkring och plockar fram...lite då och då
för varje dag ...julsaker ur de framplockade jullådorna
till tonerna av julmusik.
En liten tomte som jag glömt bort..låg längst ner i lådan

Så här är det och känns VARJE jul...
varje gång när jag plockar fram lådorna som stått längst ner i garderoben
för att dekorerar i huset med
Att dom fyller mig med sitt "minnesliv"
Ty julsakerna är INTE BARA saker..dom är bärare av minnen
Minnen från det barnen var små och växte upp
Jularna när min mor levde
Det ÄR så mysigt att gå omkring i huset på glädjens dansanta fötter
Det är nästan den bästa tiden..
Den där som går med förberedelsernas längtans förväntans steg
I den mysiga värmen från vedspisen...den tända adventsstaken och ljusen i granen
som lyser i den mörka ,kalla och tidiga morgontimman
Så mina varma julkänslor
tändas redan när December knackar på min dörr

Härifrån skogen önskar vi er alla en mjuk start på den nya veckan
SNART är det JUL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar