söndag 27 december 2015

ett SKRIK I NATTENS TYSTNAD



Hade PRECIS somnat OM efter kattutsläppet kl 12
Då skvallerbyttan Biggles väckte mig med sitt påkallande ilskenskall
Anade vad det var
Så jag klev upp och öppnade upp ytterdörren för att kika ut
i den kalla och upplysta natten
Då hörde jag det skarpa och intensiva "skällandet" från räven
Då jag visste att QUINTUSS var ute..släppte jag lös Biggles
För som räven lät kan den låta för att få fart på katter
En stillasittande katt rår inte räven på
Men om den får den till att springa ..då
Det är därför räven skriker så högt..
Och jag lovar att det är ett intensivt ljud
som fortplantar sig i den tysta,klara natten
Ett ljud som kan få vem som helst att vilja ta till flykten
Så det gäller som katt att ha ett stoiskt lugn

Ouintuss ..han dök upp efter en stund
skönt var det och att sen..åter få krypa ner mellan lakanen och somna om

KL 4 vaknade jag ändå..med tankar på hästarna som jag då släppte ut
efter fullgjort uppdrag av Biggles
som håller uppsikt och ser till att inga obehöriga befinner sig inne i stora hagen

En uppgift han tar på största allvar

Härifrån skogen önskar vi er alla en fridfull och lyckad Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar