tisdag 22 december 2015

EN STRÅLANDE STJÄRNA och GOD JUL


Den här strålande stjärnan lyser upp min himmel
med samma styrka och utstrålande skimmer
som den som fått och får vara modell i juletider
Den lyser så kraftfullt där jag går omkring i den mörka morgonen
och påminner mig.. varje gång jag ser den...om livets heliga närvaro
och som i morse kl halv 4 fått sällskap av månen

stor och strålande om än liite naggad i kanten
men som lik en hög watts lampa gav ljus till skog ,hage och väg
liksom till mina fötter

Nu närmar sig julen... med stora steg
Så jag vill redan NU passa på att önska er ALLA en fridfull jul
En jul att vårda sig om och minnas..som den bästa julen av alla

Till mina NÄRA och KÄRA
Mina Grannar...alla ni GRANNÄSBOR...permanentbofasta som periodare
Alla NI timmerbilsförare,skogsjobbare och förbi-farare
För era hälsningar och hänsynstagande till mig och djuren i den tidiga morgonen
Till Wennbergs bussbolag och trevliga förare
och Posten som snabbt och säkert levererar olika försändelser
och så bageribilen som kommer förbi och förser oss med bröd
- ALLA er bloggbesökare som tittar förbi och läser det jag skriver
-alla er jag kommit i kontakt med på olika sätt och vis
- ALLA människor i hela VÄRLDEN

MÅ JULEN GE ER ALLA .. LUGN och RO och MYCKEN KÄRLEKSVÄRME och GLÄDJE

EN RIKTIGT STRÅLANDE och GOD JUL till er ALLA... KRAM



4 kommentarer: