fredag 11 december 2015

STABILITET i VERKLIGHETEN


Det gäller att ta till vara på varje träningstillfälle som ges
för att vänja hästarna vid allt möjligt och omöjligt
som till exempel att dra en plastpulka med en fylld vattenbalja
efter sig och hästarna ...när jag flyttar ner dom till stora hagen
som det skramlar och låter rejält om..
Då pulkan med sin last på den skrovliga och hårda vägen fyller den tysta och tidiga morgonen med sitt oljud
Och bara att ha något efter sig ..är för hästarna en bra träning
Nu bryr dom sig inte..då dom vet vad det är och att jag har koll på läget

Lycka har jag pratat mycket om i min blogg
Så här kommer nu en till liten lyckokänsla till
Den.. som dyker upp när jag vaknar i den tidiga morgontimman
och sticker ut huvudet genom dörren,som är det första jag gör
för att kolla in väderläget..fast mer isläget..hur underlagets stabilitet är beskaffat
Om det blir en dag... då och där hästarna kan ge fart till sina hovar
Och inte behöver tassa omkring och bli stressade
för att vart dom än vänder sig ..så hindrar isen deras framfart

Det är lycka för mig det OCH för hästarna..när isen håller sig borta
Det är en sån dag i dag åxå...en riktig lyckodag

När jag tänker på hur lyckan såg ut och kändes för 15 år sedan
så var den av en helt annan karaktär
För då handlande de om min "nya"kropps små framsteg..det gör det nu åxå
Men på ett annat sätt..
För då hade jag inte alla de erfarenheter jag har idag
Som gett mig en trygghet.. då jag vet vad det handlar om
Det visste jag inte för 15 år sedan..
Hur den nytillkomna kroppen .. med alla sina tillkortakommande var beskaffad
Den som nu så här i efterskott
Tillfört mig så mycket annat..som att se glädjen och lyckan i det lilla
Det som jag inte ens tänkte på då...när kroppen var hel
I kriser öppnas det upp dörrar..till ett annat slags liv
Ett som är rikt på ett annat sätt

Då det var så mycket annat som stod i vägen och skymde...
ockuperade mitt liv,mina tankar och känslor då
Så jag såg inte vad som fanns på andra sidan muren¨
att SE verkligheten hur den såg ut
istället för illusionernas och önsketänkandets ..som ju är en overklighet

Härifrån skogen önskar vi er alla en stabil Fredag
I det regniga snövädret

2 kommentarer:

  1. "att SE verkligheten hur den såg ut istället för illusionernas och önsketänkandets ..som ju är en overklighet"
    Så bra tänkt och sammanfattat! Just detta att när man insett att det faktiskt är så här verkligenheten är... -det är då man kan ta till sig livet!
    Ha en bra fortsättning på dagen Inger
    /Christina

    SvaraRadera
  2. Joo du ...men det satt hårt åt..att komma underfund med det Då verkligheten alltid kommer med sanningen..den som man ibland INTE ville/vill lyssna på..så jag har fått gå många brottningsmatcher under åren med verkligheten DEN som jag inte alltid velat befatta mig med.Tills jag insåg att jag bara tröttade ut mig själv med alla energislukande önsketänkande..genom att försöka tvinga till mig en annan sanning än den verkligheten serverade mig..Det är som att segla i motvind det ..nu trivs jag tillsammans med verkligheten..för hur det än är ÄR sanningen den mest livsbejakande ..på kort som på lång sikt .Fortfarande kan jag vingla till när önsketänkandet och illusionerna försöker få mig över på sin sida men då har jag ju fått erfarenheterna med mig som påminner mig om mitt"tidigare" leverne..Det där DU skriver om ATT det är då man kan "TA TILL SIG LIVET" det orden gillade jag ..så dom skall jag bevara och använda mig av..bara så du vet :)
    Sanningen skall göra oss fria Är ett uttryck jag hört och som jag allt mer börjar förstå mig på
    Även om den ibland kan vara svårsmält..Detsamma önskar jag dig

    SvaraRadera