måndag 28 december 2015

DET SOM INTE GÅR ATT RÄKNA UT




Kylan.. den som mötte mig halv fem ..när jag klev ut genom dörren
kröp in under kläderna..och fick mig att önska
DÄR jag gick omkring i den stora hagen och la ut hö
att jag hade tagit på mig tjocktröjan under jackan
och två handskar istället för EN
Då jag inte hittade den andra och inte gav mig tid att leta
utan tänkte som så
Äsch jag skall jag bara ut en stund
Men den där stunden kan bli längre än man tror
och det vet jag ju om som djurägare OCH av tidigare gjorda erfarenheter
Att vad som helst kan hända som jag inte räknat med
något som ALDRIG går att räkna ut
och det är
VAD morgonen hittar på åt mig

Så nu är det skönt att sitta här på pallen
framför den knastrande värmen från vedspisen
och dricka mitt kaffe med en smörgås med messmör på

som jag delar med mig av till Quintuss
som diggar detsamma

En ny vecka..dag har sin början
och snart går vi in till ett nytt år
Så jag går i tankar på det som jag skall lämna
Vad som hänt ..vad jag gjort och lärt mig
för att sortera ,omstrukturera och minnas det som hänt mig i mitt liv år 2015
För att gå in i det NYA året med öppet sinne och nytvättade tankar och känslor
Så jag uppfräschad kan man möta allt det nya..

Härifrån skogen önskar vi er alla en varm och välkomnande öppning på den nya dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar