tisdag 15 december 2015

DET FENOMENALA LJUSSPELET


Magiskt ..sagolikt och hänförande vacker var himmelen igår vid 7 halv 8
Hade svårt att skilja mig från skådespelet och gå in
För det var ett helt otroligt ljusspel som visade upp sig på himmelen
Dessutom fick jag se ett stjärnfall
Men som alltid står jag i upplevelsens mittpunkt och glömmer bort
ATT önska mig något..

Fotade..men vet ju inte OM det blev någon bra och synlig bild på ljusskenet
Så det blir spännande att sen få "plocka" fram alla bilder för att se dom på datorn

Var uppe i natt halv 2 för att kolla in stjärnhimmelen
Men då var ljusspelet borta ..så och när jag gick ut strax före 4
för att släppa ut hästarna till den 17 minusgradiga och kalla morgonen

ALLT det som jag får uppleva här i stillhetens skog
med alla sina fenomenala och spännande överraskningar
som jag bjuds på vare dag,kväll,natt..men särskilt de tidiga mornarna
som jag numer inte kan vara utan
"går inte av för hackor"
Då dom finslipa min fantasi och ger magi och skönhet till mina dagar
Det är svårt att beskriva en "innerlig" känsla
som bara så naturligt och självklart fyller på mitt förråd
och ger mina dagar ett så rikt innehåll

Sen så ger frånvaron av den där ISEN..en skön och befriande känsla
För det åtgår mycken energi och ger ett visst stresspåslag med påföljande oro
När den där ISEN gör sina lovar kring hus och hagar

Härifrån skogen önskar vi er alla en strålande och magisk Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar