tisdag 1 december 2015

TREVLIGHETER med en pust av FÖRTRETLIGHET




igår..efter sandskottning och djurskötsel..bar det av till stan
för ett besök hos tandläkaren..ett sån där nödvändighet
som man helst skulle vilja vara utan
Har ju som jag berättat om tidigare i min allvarsblogg
Haft lite "otur" med tandläkarkontakten
Men har nu bytt för att förhoppningsvis få lite mer positiva erfarenheter
och med det...säkerhets ställa mina kvarvarande tänders fortlevnad
om jag milt uttrycker mig
Fick slå följe med Siv och Kjell som skulle in till stan

Men först mellanlandade vi hos deras dotter med sambo..
som bor tillsammans med ett stort antal djur av olika sorter
på en helt underbar gård och plats där dom dessutom har en liten gårdsbutik


DÄR man kan inhandla lite av varje,som till exempel ägg
Att bara få gå omkring på deras gård och insupa den härliga atmosfären..ger en naturlig höjdarkick
Skulle kunna stanna där hur länge som helst
SÖRBÖLE FÅR och GÅRDs butik heter stället ..2 mil från Umeå

Men då tiden flåsade oss i nacken,blev det bara en kort stund vi kunde stanna
Tillräckligt ändå för att känslans positiva energier skulle få ett uppsving

Lämnade Sigge hos Min yngsta dotters sambo som var hemma
Där skulle han få vara tills jag var klar
Hann dock med en fika..nybakade GODA lussebullar,men framförallt en trevlig pratstund mellan tuggorna
innan jag blev skjutsad till det väntade tandläkarbesöket

I det kompakta mörkret och en och annan snöblötskvätt..bar färden sen av hemåt
MEN jag hann inte mer än till Umedalen förrän jag kände något i min mun
Det var provisoriet på min kindtand som lossnat..det som nyligen var ditsatt
Ååååååååååååååååååå..sa jag
men inte det där åååået som uttrycker glädjens positiva känsla
Näää det här var mer en resignationens uppgivna besvikelsekänsla
Har inte tid med sånt där..framförallt INTE JUST NU

Utsikten här ..liknar mer ett mellanting mellan höst och vår
Fast nu visar utetemperaturen på 7 minus
Bara det är ju ett framsteg mot vinterns VITA och härliga snötillblivelse

Härifrån skogen önskar vi er alla en MYSIG Tisdag UTAN förtretligheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar