söndag 13 november 2016

EN liiiten MORGONFUNDERATION



När jag har kutat runt på nätet för att kolla på kläder
Har jag blivit varse..vad mycket som man lagrat uppe på huvudkontoret
AV MINNEN
Som nu då det gäller kläder
I form att mönster,kvalité och modeller OCH DOFTER
Av/på någon/några som burit ett liknande plagg
Direkt när jag ser ett sånt plagg signalerar kroppen AVOGHET....
innan jag hinner tänka
och de djupt liggande minnena...av år gömda ..VAKNAR upp
Så vissa kläder som ser ut på ett visst sätt
Klarar jag inte av att befatta mig med
Ungefär som när man har förätit sig på något..den KÄNSLAN
Lite märkligt tycker jag ändå..att det är så starkt
För det är ju inte kläderna i sig vi haft en relation med..utan människan i kläderna
jaja ibland med dom utan åxå
Så något i den tiden..måste ha varit jobbig
då jag minns kläderna så starkt ..
kanske har dom blivit som med åskan
En symboliskt utlevelse för de känslor man hade som barn
till någon vuxen,som man inte hade förtroende för
MEN jag har många..mest positiva minnen
där och då kläderna är /var bärare av positiva minnen
Särskilt till mina morföräldrar,mamma och många andra

Namn har ju åxå lite av den tendensen..
Då vi har våra olika TYCKAOMMINNEN..
Några.. som vi inte kan tänka oss att ge våra barn .
För vi kopplar ihop namnet ..liksom kläderna med våra upplevelser av olika människor
Intressant är det

Det ger dessutom fler pusselbitar till mitt liv..
där jag har många bitar kvar att hitta
Hoppas bara att jag hinner lägga hela pusslet klart
Innan jag måste sticka härifrån

Härifrån skogen önskar vi er alla en skön Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar