torsdag 17 november 2016

NY BESTÄLLNING


2015

SNÖBLASK..snöblask så nu har jag skickat upp en ny beställning
Med en förhoppning om att den tas upp till beslut ..
Så SNABBT som möjligt..NU eller under dagen
Den beställning jag gjort på max 5 minus,vindstilla och lätt snöfall
Inte bara för JULMYSETS skull...
Utan mest för människors säkerhet..dom som måste ge sig ut på vägarna
NU och i helgen..
Alla dom som DÅ är på väg till olika JULMARKNADER,som HIT till Grannäs EMINENTA JULMARKNAD
Dit ni ju alla är HJÄRTLIGT VÄLKOMNA
Men det hade känts skönare..mycket TRYGGARE och BÄTTRE att få säga det
om min väderbeställning hade varit färdigbeslutad och genomförd
Men nu är det som det är...så må ni ALLA ta TID på er OCH ta de LUGNT efter vägarna
När ni rattar era bilar..dit ni skall
Vet EN människa..säger inget namn
Som MÅSTE ge sig ut på vägen ..på ett uppdrag
Till henne säger jag..för DIN och allas vår skull här i byn och överallt annars
TA DET LUGNT...TA TID PÅ DIG..TA INTE MED DIG STRESSEN i BILEN
Lite upplyftande ord kanske hjälper


Härifrån skogen önskar jag er alla en FÖRSIKTIGHETENS OMHÄNDERTAGANDE DAG

Nu syns det..och känns ATT DET SNÖAR ..om än i lite blötaste laget
Så bättre snö... än ingen alls..det ger ju lite mer fäste
Men är åxå lite lurigare...då den under sig döljer
det du annars skulle ha sett..njaaa ibland då

I klart minne från i senvåras ...då en sån här blötsnö var i farten
när jag flög omkull...
För även om jag gick med försiktighetens steg..gick det undan när jag föll
För dom där foppaskorna ..heter dom så? är riskabla att ha på sig då
Men ack så lättfrestande...då dom så snabbt och så lätta är att hoppa in i..i utfarten
När barnen..barnbarnen är här
som åxå tycker dom är lättvindiga att ta på..då låter min stämma kort och bestämd
Att dom får dom inte ta på sig ... i vinterväder,snö och slask
och så påminner jag dom om vad som hände mig
När jag hade dom på mig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar