torsdag 10 november 2016

ETT GLÄDJANDE MIRAKEL


Det ÄR HELT OTROLIGT..även OM det inte är något mirakel
Så i vart fall gårdagens STORA och JUBLANDE överraskning

Så här var det...hade fått låna yngsta dotterns kamera
I tankar på det här med JULMARKNADEN..
och för att kunna fota mina tomtar i korgen
När jag så skulle föra över bilderna som jag tagit på tomtarna... till datorn
funkade inte sladden
Tänkte att den till min kamera kanske passade ..men icke
Då fick jag en tanke till...att testa min kamera
Den har ju tagit en kort timeout tidigare..men återkommit med full styrka
även om den förtretliga fläcken varit kvar
VAD HÄNDER...när jag satte in batteriet och minneskortet igen
DÅ klickade det till i kameran och den funkande
Än känner jag mig inte helt övertygad om att den kommer att sköta sig
Men jag hoppas...hoppas innerligt att den bara haft en längre vilopaus
Och nu är redo att börja förse mig med bilder igen
Har saknat det så kolossalt
Att få lägga ut allt det vackra som jag ser av det som naturen förser mig med
Såå idag blir det testa av..hur pålitlig den är
OM jag kan tro på det jag fick se och uppleva igår..att kameran är "fit for fight" igen

Härifrån vinterskogen
önskar jag er alla en Torsdag som förser er med många glada och trevliga överraskningar

2 kommentarer:

  1. Jaa kanske de ..då min kamera får tåla lite av varje..när den umgås med mig..då den måste hänga med mig ut ÖVERALLT..oavsett väder
    Kameran hade jag lämnat i bilen..så därför tog jag ut batteriet och minneskortet igår och la det DÄR det är skönast Uppe på kanten av vedspisen...så du kan ha rätt denna gång :) men hade jag hade inte fått låna dotterns HADE allt det övriga aldrig hänt

    SvaraRadera