torsdag 24 november 2016

I SPINN

EN LJUVLIG morgon...som är på sitt allra bästa humör
och med sina 3 minusgradera håller dom den där envisa fukten borta
den som har hållit till här i flera dagar

Den stjärnklara himmelen på det.. fick mig att gå i "spinn"
och bli fylld med glädje och en skön känsla av lättnad
att äntligen får Jupiter en dag som inte blöter ner honom
Det var det som fick mig att "kurra" och "lätta" från marken

Sen så var en kvinna som skrev till mig om tomtar...
att jag hade nog riktiga sådana
Och det har jag
Igår kom en av dom tystlåtet förbi med en sandhink
Det var hundarna som påkallade min uppmärksamhet..på att det var något på gång ute

Så när jag öppnade ytterdörren fick jag syn på "tomten"
Som sandade min gårdsplan och en bit ner i hagen
En tomte som åxå besökte Göta...för att ge sand till hennes isiga gångväg
som försvårat och hindrat hennes utfärder
Det finns gått om tomtar här i Grannäs
som inte gör så mycket väsen av sig...dom bara dyker upp lite då och då
Och lika tyst försvinner dom till nästa uppdrag..

Härifrån skogen önskar vi er alla en överraskningarnas positiva Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar